Lid stelt zich voor… John Ruinard!

Het leiden van wedstrijden begon voor mij in 1986 op een achteraf veldje achter het Clara ziekenhuis in Rotterdam: Lombardijen 2 – NSVV 6. Daarna gestaag geklommen en heb een tijd in de speciale begeleiding gezeten. Ik heb in het westen leuke wedstrijden gehad zoals Quick Boys – Katwijk. In 1999 ben ik verhuisd naar het zuiden des lands (Blerick) en ben bij Pascalle (m’n vrouw) ingetrokken. Mijn eerste kennismaking met het voetballen in Zuid II was een leuke ervaring: Ceasar – SVM. Ook een leuke was de kraker EVV – RIOS.

Op een gegeven moment kwamen er kinderen en ben ik het wat rustiger aan gaan doen met de voetballerij. Nu de kinderen, Thom (10), Iris (9) en Gwenn (6), wat groter zijn, is er weer meer tijd voor de sport. We zijn ondertussen naar Baarlo verhuisd.

Een aantal jaren geleden, heb ik de cursus Assistent Scheidsrechter gevolgd, iets wat me altijd al leuk leek om te doen. Dit met goed gevolg afgesloten en kon meteen als Hans aan de bak. De eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen was in Gemert, samen met Pieter-Jan. Later was de Topklasse een feit, dat ik het eerste seizoen op 0.02 miste. Niet erg: kon nog ervaring opdoen in de Hoofdklasse.
Nu in de Topklasse heb ik al diverse krentjes uit de pap mogen krijgen, w.o. de topper Achilles ’29 – WKE.

In het dagelijks leven ben ik (nog) werkzaam namens de KPN (was Getronics) voor HP bij Philips in Eindhoven als service desk engineer. Daarvoor heb ik een aantal jaren in de field service gezeten om laptops/pc’s/printers e.d. te repareren bij diverse klanten in heel Nederland. Tevens ben ik voorzitter van de personeelsvereniging van KPN Maastricht.

Op sportief gebied ben ik trainer/leider geweest van de F2 van Baarlo en sinds onze zoon bij VCH-Blerick is gaan voetballen, ben ik nu trainer/leider van de E1 van die club. Naast de “rondjes” die ik daar loop, loop ik ook regelmatig langs de Maas en natuurlijk zo veel als mogelijk op de donderdag avond bij de SVO.

Een andere hobby is bijvoorbeeld de website www.aanstellingen.tk. Hierin kun je o.a. je eigen aanstellingen plaatsen, spelregels (en wijzigingen) en standen opzoeken.

En als ik nog iets over de SVO moet zeggen: een geweldig stel mensen waar je na inspanning goed kunt ontspannen!