Virtuele Donderdag

Je zult het vast herkennen, op donderdagochtend denk je al: “Vanaovend gaon ik nao d’n Berg”. Helaas gaat dat op dit moment niet. Wegens het Covid-19 virus zijn helaas alle activiteiten afgelast.

Afgelopen dinsdag werd bekend gemaakt dat we de komende periode nog steeds niet naar school, de kapper of het sportveld mogen. De KNVB maakte bekend dat er dit seizoen in het amateurvoetbal geen wedstrijden meer gespeeld zullen worden.

Maar niet getreurd, het is weer virtuele donderdag! Zo krijg je toch een beetje het gevoel dat het verenigingsleven niet helemaal stil staat.

• 19:00 uur; Trainen

Vandaag beginnen we een uurtje eerder met een korte training. Dit zodat iedereen die deel wil nemen aan ons spelregelkampioenschap op tijd klaar is. Wil je nog deelnemen? Stuur vóór 18.30 uur nog een berichtje aan spelregels@svovenlo.nl.

Het doel van deze training is het verhogen van de lactaatdrempel (het looptempo waarbij de behoefte en het verbruik van zuurstof nog net in balans zijn).

De training gaat als volgt:

• Doe een eigen warming-up van ongeveer 5 minuten.
    • Hierna doe je een snelle duurloop van 20 minuten. Dit doe je in een tempo dat ongeveer zes seconden per kilometer lager ligt dan je huidige 10 km-wedstrijdtempo
    • Tot slot sluit je af met een eigen cooling-down van ongeveer 5 minuten

Let bij deze training op dat je wel vermoeid mag zijn op het einde, maar dat je wel nog het gevoel hebt dat je verder kunt lopen.  De training is er vooral op gericht om een gelijkmatig tempo aan te houden, niet om je uit te putten.

Bron: Runnersworld.com

• 21:30 uur; Nico Slavenburg Bokaal

Vanavond is het tijd voor een nieuwe ronde in de Nico Slavenburg Bokaal. Helaas is het onmogelijk om de vragen in het clubhuis te maken, maar hieronder kun je de vragen maken om toch mee te doen aan de Nico Slavenburg Bokaal. Succes!

Welcome to your Spelregelquiz Ronde 7 en 8 2019-2020

• 22:00 uur; De 3e helft

Het lijkt rusitg vanavond. Een gedeelte zit thuis achter de laptop te zwoegen op de vragen van het spelregelkampioenschap. Waarschijnlijk sta jij nu nog lekker in de zon te genieten van een drankje, bitterbal en de leuke muziek die vanavond op de radio is. Geniet er van en hopelijk weer tot volgende week!

• 23:00 uur; Einde avond

De avond zit er op. We zien graag hoe jij de virtuele donderdag beleeft hebt. Foto’s* en reacties kun je via het onderstaande contactformulier naar ons toesturen. Tot volgende week!

*Met het versturen van een foto geef je de SVO toestemming om de foto op te slaan en te publiceren.