Streep door amateurvoetbal; SVO schrapt trainingen

Update 14 okt:

Vanaf donderdag 15 oktober zullen er geen trainingen plaats vinden in ons Huize Unicum. Ook alle andere activiteiten in ons clubhuis (voor zover deze nog niet waren geannuleerd) zullen geen doorgang vinden. Dit is voor minimaal de komende 4 weken van toepassing, maar zal uiteraard deels afhankelijk zijn van de maatregelen zoals het kabinet deze mededeelt.

Ondanks dat we elkaar fysiek niet kunnen zien, zijn er wel een aantal activiteiten die ‘gewoon’ door kunnen gaan. Denk hierbij aan onze online pubquiz. Tijdens de afgelopen corona periode vond deze maandelijks plaats, maar nu gaat deze 5x per jaar plaatsvinden. Ook op het gebied van spelregels zijn er mogelijkheden om up-to-date te blijven. Zo zal onze eigen Nico Slavenburg Trofee online doorgaan en ook heeft de COVS een spelregelquiz opgezet. Meer informatie hierover vind je op deze website.

Origineel bericht:

Gisteravond heeft het kabinet nieuwe maatregelen aangekondigd in de strijd tegen het coronavirus. In de kern betekent dit dat het amateurvoetbal tijdelijk stil komt te liggen. De afgekondigde maatregelen in het kort:

• Sporten mag alleen op 1,5 meter afstand van anderen. Sport alleen of in een team van maximaal 4 mensen.
  • Wedstrijden zijn niet toegestaan. Dit geldt voor mensen van 18 jaar en ouder.
  • De sportregels gelden niet voor kinderen tot 18 jaar. Zij mogen wel in grotere teams trainen of wedstrijden spelen met teams van hun eigen club.
  • Sportkantines, douches en kleedkamers zijn gesloten.

Uiteraard volgt de SVO deze maatregelen. Het is zodoende niet langer mogelijk om trainingen en activiteiten doorgang te laten vinden. Tot nader order worden alle activiteiten daarom opgeschort.