Heel Holland Spelregelt succesvol!

Afgelopen maandag vond de 1e digitale editie van Heel Holland Spelregelt plaats. Via Jitsi Meet en Socrative konden de deelnemers meedoen aan deze spelregelavond. Vele mensen hadden ervoor gekozen om mee te doen. Een gevarieerd deelnemersveld met leden van de SVO, leden van andere scheidsrechtersverenigingen en een aantal clubscheidsrechters was het gevolg!

In de eerste rondes werden de deelnemers getest met meerkeuzevragen. Een aantal deelnemers konden hun kennis etaleren, sommige anderen hebben veel geleerd in deze rondes. Ook de stellingen en 5 antwoorden, 2 goed waren over het algemeen goed gemaakt. Enkele pittige vragen konden de deelnemers niet van hun stuk brengen. Bij de beeldvragen was het grote voordeel dat de deelnemers de beelden op hun eigen computer konden bekijken, waardoor iedereen in hun eigen tempo kon werken. Gevolg was een goed gemaakte ronde.

Na de pauze gingen we door met een ronde voorleesvragen. Omdat enkel de antwoordmogelijkheden bij de deelnemers zichtbaar waren, moet er goed opgelet worden. Veel goede antwoorden ook in deze ronde. In de 2e ronde met beeldvragen werden een aantal pittige beelden getoond aan de deelnemers. Op deze manier werden alle spelregels getest. In de afsluitende uitsmijter werden er 12 penaltymomenten getoond, waarbij de vraag was hoeveel er overgenomen moesten worden. Een hele moeilijke vraag bleek achteraf..

Uiteindelijk gingen Koen Lenssen, Theo Bruekers en Steve Janssen er met de prijzen vandoor. Zij zullen allemaal een waardebon krijgen als beloning voor hun uitstekende spelregelkennis. Wij danken alle deelnemers voor het meedoen en hopen dat iedereen een leuke avond heeft gehad. Hopelijk zien we elkaar in 2022 bij een nieuwe editie van Heel Holland Spelregelt.