Update coronamaatregelen

Per zaterdag 25 september 2021 heeft het kabinet een verdere versoepeling van het coronabeleid ingevoerd, maar hiervoor zijn wel enkele voorwaarden in de plaats gekomen. Een van deze voorwaarden is dat voor de horeca, evenementen, sportwedstrijden of culturele voorstellingen het per 25 september verplicht is te controleren op het zogenoemde corona toegangsbewijs.

Het bestuur van de SVO heeft gedurende de gehele pandemie uitgesproken de landelijke richtlijnen te volgen en conform deze richtlijnen valt ons Huize Unicum gedeeltelijk onder de noemer “horeca”. Dit betekent dan ook dat het bestuur zich genoodzaakt ziet om conform de landelijke richtlijnen per 25 september te controleren op dit coronatestbewijs.

Dit houdt in dat per 25 september bij alle binnenactiviteiten in Huize Unicum het verplicht is een coronatestbewijs te kunnen overhandigen indien hiernaar wordt gevraagd. Hieronder vallen o.a. de clubavond op donderdag maar ook de jaarvergadering, kienavonden etc. Dit kan zijn een bewijs van vaccinatie (de QR-code op de telefoon of op papier), een negatieve coronatest (geen zelftest!) van maximaal 24 uur oud of een herstelbewijs van maximaal 6 maanden oud.

Het gebruik maken van de kleedkamers of het deelnemen aan de training valt niet onder de noemer “horeca”, hetgeen wil zeggen dat hier dan ook geen coronatestbewijs voor noodzakelijk is. Ook het plaastnemen op het terras aan de achterzijde van Huize Unicum valt niet onder deze voorwaarden.