In gesprek met: Yvo Bloemen

Yvo is een rasechte Venlonaar, geboren in 1992 en gehuwd met Liza. Van beroep is hij ICT-consultant. Zijn sportcarrière begon bij SVB in Blerick. Hij speelde bij deze club in de jeugd tot en met de O17 (B-jeugd). Daarna trad hij in de voetsporen van zijn vader Marc, die op dat moment scheidsrechter was. Yvo begon met wedstrijden leiden bij de jeugd van SVB en stapte daarna over naar de KNVB. Hij floot senioren en jeugd voor de bond. Bij de jeugd haalde hij het landelijk niveau, waar hij een heel leuke herinnering aan over heeft gehouden. Hij ontmoette namelijk Ruud van Nistelrooij bij de wedstrijd PSV O17 – FC Utrecht O17.

Yvo is ondertussen gestopt voor de KNVB. De motivatie was er niet meer, maar hij fluit nog wel altijd wedstrijden bij SVB. Naast het voetbal is Yvo betrokken bij de scouting. Ook doet hij aan squashen, padellen en hardlopen.

Yvo is sinds 2009 bestuurslid en vanaf dit jaar is hij de penningmeester van de vereniging. Verder zit hij nog in de commissie 100 jaar SVO en de Scheidsrechters Ontspannings Commissie. Hij vindt de SVO een superleuke vereniging waar hij zich op zijn gemak en thuis voelt. Hij is sinds 2007 lid en vindt het erg leuk om lid van de SVO te zijn. We hopen dat Yvo nog lang actief lid van onze vereniging blijft!