In gesprek met: Margo Geurts

Margo komt oêt Hôrs (Horst) en is geboren in 2003.
Zij studeert sportkunde een heel brede opleiding met van alles wat met vitaliteit en bewegen te maken heeft, denk hier o.a. aan leefstijl coaching, sportlessen en sportmarketing. Daarvoor heeft ze zelfs gestudeerd aan de Universiteit of Northwestern in Lima Ohio Verenigde Staten. Margo is echt een bezig bijtje ze heeft gevoetbald in de jeugd van Wittenhorst en bij UNOH in Lima Ohio toen ze net 17 jaar was werd ze gevraagd om verenigingsscheidsrechter te worden bij Wittenhorst, dat was dan ook het begin van haar scheidsrechter carrière ze is altijd met voetbal bezig. Margo is bij jong Nederland en waterpolo, bij de zwemclub doet ze pr. en sponsorcommissie, bij Wittenhorst is ze jeugd coördinator jongens onder 8 en trainer begeleidster en dat word het komende jaar voor jongens onder 10. Margo werd scheidsrechter bij de KNVB, haar eerste wedstrijd bij de senioren Blerick 2 werd ook de minst leuke tot nu toe maar daardoor wel een leerzame, ze was zelf niet zo goed bezig en daardoor kreeg ze steeds maar commentaar, al doende leert men vond ze. Een heel leuke was de 1e wedstrijd van een standaard team bij GFC33 Grubbenvorst hier kreeg ze zeer positief commentaar en het leuke was ook daar speelde ook nog eens een paar klasgenoten van haar mee. Op de vraag Margo wat wil je bereiken op het gebied van het scheidsrechter zijn, is het antwoord duidelijk indien mogelijk de eredivisie van de vrouwen. Margo heeft nog meer hobby’s zoals mountainbiken en ook nog eens 4x in de week naar de sportschool. Op de vraag Margo heb je nog vrije tijd kwam het antwoord sport is mijn vrije tijd en met vrienden en vriendinnen lekker veel hangen en kletsen. Margo vindt de SVO een heel mooie thuishaven voor scheidsrechters waar je leuk kunt samen zijn en daarom is ze ook toegetreden in het nieuwe bestuur als secretaris. Uit dit verhaal blijkt dat Margo een jonge vrouw is met zeer veel energie wat altijd goed is voor onze vereniging.

Tijdens dit schrijven krijgt Margo van de KNVB te horen dat ze gepromoveerd is, proficiat Margo!