Geslaagde technische avond met Kevin Puts!

Op donderdagavond 6 oktober bundelden Scheidsrechtersvereniging Venlo en Omstreken (SVO) en Scheidsrechtersvereniging Roermond hun krachten. In het kader van de Week van de Scheidsrechter (1 tot en met 9 oktober 2022) stond een heuse technische avond op de planning. Op deze manier spraken de verenigingen waardering uit voor de inzet van hun leden. Het programma bestond uit twee delen: een training en een presentatie door Kevin Puts, scheidsrechter in het betaald voetbal. Dit artikel blikt kort terug op deze avond.

Om half acht startten zo’n vijftien deelnemers aan een training onder leiding van trainers Gary van der Steur en Steve Janssen. Na een gezamenlijke warming-up en een sprintoefening, werd de groep in tweeën gedeeld. Beide groepen gingen aan de slag op een eigen parcours. Na een klein kwartier wisselden de groepen van parcours. Zo werden zowel uithoudingsvermogen (duur) als snelheid (interval) getraind. Het was een pittige training, maar alle deelnemers bleven zich inzetten op hun eigen niveau. Absoluut een compliment waard! Na afloop konden de deelnemers genieten van een heerlijke smoothie. Dit was een smakelijk gebaar van onze vrienden van Vriendenclub Unicum. Heel erg bedankt!

Om negen uur werd het programma hervat met een presentatie door gastspreker Kevin Puts. Kevin is sinds dit seizoen scheidsrechter in de masterclass van het betaald voetbal. Onder het genot van een hapje en een drankje luisteren zo’n vijfentwintig aanwezigen naar de presentatie van Kevin. Hij wist de zaal te boeien met interessante fragmenten uit het amateurvoetbal. Zo stond hij stil bij herkenbare situaties op het gebied van wedstrijdmanagement, het verkopen van beslissingen en lichaamstaal. Er was regelmatig voer voor discussie in de zaal. Een teken dat de beelden herkenning opriepen! We bedanken Kevin voor zijn komst en zien hem graag nog eens terug in Huize Unicum!

Aan het einde van de avond werden de aanwezigen verrast met een setje SVO-kaarten, bestaande uit een gele en een rode kaart. Deze kaarten zijn gerealiseerd in samenwerking met Refshop. Een klein gebaar waarmee we onze waardering uitspreken voor onze leden. Al met al kijken we terug op een geslaagde avond. We bedanken de Scheidsrechtersvereniging Roermond voor de prettige samenwerking. Ook een woord van dank aan de organisatoren en de vrijwilligers van de SVO. Zo hebben alle betrokkenen bijgedragen aan een mooi evenement.