Geslaagde avond verenigingsscheidsrechters

Traditioneel vond in ons clubhuis de laatste maandag van september de avond voor de verenigingsscheidsrechters plaats.

In een goed gevuld clubhuis begon de avond om 19.30 uur met de laatste spelregelwijzigingen. Deze presentatie met toepasselijke beelden was uitstekend verzorgd door Nico Slavenburg en Sander Huijs. Tijdens deze presentatie bleek dat het publiek geboeid was want er kwamen vele vragen en discussies los over de wijzigingen.

Na de pauze werd er nog terug gekomen op een aantal vragen die eerder die avond waren gesteld, ondersteund met beelden. Dit zorgde ervoor dat iedereen een duidelijk beeld kreeg en zodoende ook iedereen een helder antwoord kreeg op de gestelde vragen.

Aan het eind van deze avond vond er nog een quiz plaats. Door middel van een witte, rode of gele kaart diende de aanwezigen het juiste antwoord te laten zin. Bij de meeste vragen werden gelukkig veel goede antwoorden gegeven. De moeilijkste vraag was een beeldfragment waarbij een verdediger de bal duidelijk op zijn eigen doellijn klemt en zo een doelpunt voorkomt. Het enige goede antwoord bij deze vraag was een rode kaart (en een indirect vrije schop op de lijn van het doelgebied) wegens het voorkomen van een doelpunt.

Na afloop van deze quiz werd er nog kort wat nagepraat waarna iedereen, hopelijk me het gevoel wat geleerd te hebben deze avond, huiswaarts keerde.