DK zaalvoetbal 2016

Afgelopen zondag 10 januari stond het districtsvoetbaltoernooi in de zaal weer op het programma. Venlo zou weer een team afvaardigen, dat hopelijk mee zou doen om de prijzen. Selectie bestond deze dag uit de van Sittard-Geleen overgenomen Marco Pennings, Job van Helden, Geert Cox, Steve Janssen, Remco Vervoort, Koen Lenssen en Marco Heijnen. Coach op deze dag was Sander Huijs. Onze privéfotografen waren ook aanwezig, de vriendinnen van Koen en Marco P. Allebei hebben ze prachtige kiekjes gemaakt van de Venlosche ‘voetbalkunsten’.

Het toernooi werd deze keer georganiseerd door COVS Helmond e.o. Een vereniging waar wij vaker mee hebben samengewerkt als het gaat om NK’s. Een prettige vereniging die dit toernooi dan ook erg goed had georganiseerd. In een kleine zaal werd een prima toernooi gespeeld. Complimenten daarvoor!

In de eerste wedstrijd die we moesten voetballen kwamen we Helmond ook meteen tegen. We moesten nog even ritme vinden, aangezien er ongeveer 1x per jaar in dezelfde samenstelling gevoetbald wordt… Het werd 4-0, maar dat hadden ook best dubbele cijfers kunnen zijn. Doelpunten werden gemaakt door Marco Pennings 2x, Marco Heijnen en Job. Sommige spelers presteerden het om de meest makkelijke ballen níét in het doel te krijgen. Toch een dikke 4-0 winst, een prima start dus!

In de wedstrijd hierna kwamen wij Boxmeer/Cuijk 1 tegen. Aangezien Boxmeer/Cuijk al jaren een sterk team met veel jong bloed heeft, wisten we op voorhand al dat dit een zware kluif zou worden. Dit bleek na een paar minuten al, toen een persoonlijke fout genadeloos afgestraft werd. Na wederom een persoonlijke fout was de wedstrijd eigenlijk gespeeld. Het werd uiteindelijk 1-4, een speler van Boxmeer/Cuijk was zo vriendelijk om een indirecte vrije trap voor ons te toucheren en zo in eigen doel te werken. Dit resulteerde in een teleurstellende nederlaag.

In de derde wedstrijd kwamen we het team van Sittard-Geleen tegen. Normaal gesproken een makkelijke tegenstander. Deze wedstrijd bleek het echter knap lastig om door de Sittardse muur heen te breken. Sittard-Geleen kon de boel goed dichthouden, maar na 8 minuten brak Geert de ban. Hij tekende de 1-0 aan. Het mooiste moment tijdens het toernooi was ook een feit toen Steve het vijandelijke net wist te vinden na een weergaloze assist van Marco P, die een paar verdedigers van Sittard-Geleen z’n hielen liet zien. De bank veerde op, ons toernooi was geslaagd! 2-0 was de eindstand van deze wedstrijd.

In de één na laatste wedstrijd kwamen we het team van de Mijnstreek tegen, een stugge tegenstander. Een fenomenaal doelpunt van Marco Heijnen, een streep in de kruising, was het hoogtepunt van deze wedstrijd. In deze wedstrijd konden we lekker voetballen en wonnen we met 3-0. Marco Heijnen scoorde 2x, zijn naamgenoot schoot ook een bal tegen de touwen.

In de laatste wedstrijd zou er gestreden worden om plek 2 op dit districtstoernooi. Tegenstander was het 2e team van Boxmeer/Cuijk, nog steeds een pittige tegenstander. In deze wedstrijd werden we vrij aardig onder de voet gelopen, wat resulteerde in een 3-0 nederlaag. Vrij teleurstellend, want we dachten een goede kans te maken tegen deze tegenstander.

Al met al hebben we een leuke dag gehad, waarbij we weer lekker gevoetbald hebben. Dit was tevens het laatste toernooi was de COVS organiseerde in de zaal, erg jammer… Dit is toch altijd weer een leuke activiteit waarbij je ook eens wat collega’s die je verder nooit ziet tegenkomt. We zullen de boeken in gaan als de 3e ploeg op het laatste toernooi, een prima prestatie achteraf gezien!