Cursus verenigingsscheidsrechter in Venlo!

UPDATE- Nu met cursusdata!

Vind jij het leuk om lekker actief bezig te zijn op het voetbalveld? Lijkt het je gaaf om voetbalwedstrijden tot een goed einde te brengen? Heb jij het in je om leiding te geven, beslissingen te nemen en vind je voetbal leuk? Dan is de cursus verenigingsscheidsrechter echt wat voor jou!

In samenwerking met de KNVB en verenigingen in de regio gaan we een cursus verenigingsscheidsrechter organiseren!* In de cursus doe je vaardigheden op jeugd- en seniorenwedstrijden te kunnen leiden. Denk hierbij aan het volgen van het spel, het managen van 22 spelers, spelhervattingen en disciplinaire straffen, de samenwerking met assistent-scheidsrechters en de toepassing van spelregels.

De cursus bestaat uit een theoriedeel en een praktijkdeel. Het theoriedeel bestaat uit 4 cursusavonden, waarin de theorie van het fluiten besproken wordt. Ook ga je tijdens deze cursusavonden enkele avonden het veld om op een (deel van) een oefenwedstrijd te fluiten. Het praktijkdeel bestaat uit het fluiten van 4 stagewedstrijden, waarin je beoordeeld wordt door een praktijkbegeleider van je eigen vereniging. De cursusdata zijn maandag 4 april, 2 mei, 30 mei en 27 juni.

De cursus wordt gehouden in het clubhuis van de scheidsrechtersvereniging Venlo. Om mee te doen moet je je aanmelden bij de KNVB via onderstaande link. De cursuskosten bedragen €93 en bij je inschrijving moet je aangeven wie je praktijkbegeleider is. Heb je moeite om een praktijkbegeleider te vinden? Laat het ons dan even weten, dan denken we met je mee. Ook als je twijfelt over deelname aan de cursus, neem even contact met ons op via cursus@svovenlo.nl, dan nemen we even contact met je op en hebben we het erover. Hopelijk tot ziens bij de cursus verenigingsscheidsrechter!

Meer info: https://www.knvb.nl/assist-scheidsrechters/opleidingen/verenigingsscheidsrechter

Aanmelden: https://www.knvb.nl/info/60189/training-matchofficials/393/verenigingsscheidsrechter-veld

*Deze cursus kunnen we helaas niet organiseren als er niet genoeg aanmeldingen zijn.