Clubscheidsrechters Venlosche Boys weer op de hoogte!

Een groep verenigingsscheidsrechters van Venlosche Boys heeft afgelopen dinsdag een update gekregen over de meest recente spelregelwijzigingen. Onze Commissie Verbetering Arbitrage heeft deze presentatie verzorgd. De eerste helft van de avond bestond uit uitleg van de spelregelwijzigingen, met ondersteuning van de nodige beelden. Vooral de handsregel blijft een flink discussiepunt. Met de toevoeging dat de scheidsrechter moet kijken of de positie van de hand in de actie past die een speler begaat, is het zaak om nog scherper te zijn op handsballen. In het begin zal dat even lastig zijn, maar hopelijk wordt het er daarna makkelijker op. Het tweede deel van de avond bestond uit een quiz, waarbij de aanwezigen met behulp van kaarten hun beslissing duidelijk moesten maken. Dit leverde leuke discussies op, sommige vragen werden zelfs unaniem fout beantwoord. De aanwezigen hebben weer wat geleerd dus.. We hopen dat iedereen iets opgestoken heeft tijdens deze avond en dat deze kennis gebruikt kan worden in de weekenden op het voetbalveld. Zie onderstaande foto’s voor een impressie. Interesse in zo’n avond bij uw eigen vereniging? Neem dan contact met ons op via cva@svovenlo.nl!