Venlo wint wederom DK spelregels

Vrijdag 5 april stond het districtskampioenschap spelregels op de agenda. Voor het 7e jaar op rij wist ons spelregelteam te winnen! Ons team bestaand uit Koen Lenssen, Sander Huijs en Steve Janssen wisten de meeste punten te halen. Ook de individuele prijs bleef in Venlo, daar waar Sander Huijs de meeste punten van alle deelnemers wist te behalen.

De spelregelkampioenschappen van 2019 waren de eerste in de ‘nieuwe stijl’. De vragen moesten niet zoals de voorgaande jaren publiekelijke beantwoord worden met bordjes of kaarten, maar aan de hand van de mobiele telefoon. Dit maakte het toernooi leuker en ook toegankelijker.

Een aantal oude ronden werden door deze opzet gemoderniseerd en een aantal ronden bleven hetzelfde, zoals de beeldronden. De avond begon met 10 meerkeuzevragen gevolgd door 5 meerkeuzevragen waarbij 2 antwoorden goed waren. Hierna was er een pauze waarna er 2 rondes met 10 beeldvragen waren. Tot slot werd de avond afgesloten met 10 quizvragen.

Aan het einde was het spannend tijden de prijsuitreiking. Er waren namelijk geen tussenstanden zichtbaar geweest en binnen ons team had iedereen het gevoel dat ze hier en daar wel wat puntjes hadden laten liggen. Bij het bekend maken van de uitslag bleek dat ons team prima had gepresteerd. Met een puntentotaal van 1252 punten was er een ruime voorsprong op nummer 2 Oss-Uden (1076 punten).

Ook in de individuele rangschikking was er een Venlosche eerste plek. Sander Huijs had de meeste vragen goed beantwoord. Hij werd gevolgd door Koen Lenssen. Ook Steve Janssen had een prima individuele score en werd 5e.

Deze avond was prima georganiseerd door de COVS Helmond in de Klepel te Asten. Hoewel ze aangaven wat moeite te hebben met de organisatie van deze avond in de ‘nieuwe stijl’, was hier tijdens de avond zelf weinig van te merken. De organisatie greep ook goed en adequaat in toen bleek dat er een COVS-vereniging vals speelde. De COVS Weert ging tijdens dit scheidsrechtertoernooi over de rand van de Fair Play heen en werd hierdoor gediskwalificeerd.

Ons team zal zich nu gaan voorbereiden voor het NK spelregels in Enschede. Het team bestaand uit Koen Lenssen, Sander Huijs, Steve Janssen en als coach Yvo Bloemen zal er alles aan doen om onze vereniging op 15 juni goed te vertegenwoordigen.

De volledige uitslag:

# Vereniging Punten