Venlo stelt teleur bij COVS DK veldvoetbal

Vorige week zaterdag werd COVS Venlo/Helmond nog Nederlands kampioen in Groningen. Op zondag 19 juni 2016 probeerden de mannen van de SVO, zonder de vrienden van Helmond, opnieuw een topprestatie te leveren tijdens het COVS DK veldvoetbal. Slechts vijf ploegen trapten om 13.00u af op het sportterrein van voetbalvereniging Menos uit Landhorst. Helaas werd er door team Venlo een teleurstellende eindklassering behaald op dit toernooi.

In de eerste wedstrijd legden de mannen het af tegen COVS De Mijnstreek. Ondanks vele kansen slaagden we er onvoldoende in om doelpunten te maken. Dit resulteerde in een 3-3 gelijkspel, dat ter verdienste kwam van De Mijnstreek. Ook de tweede wedstrijd tegen ‘thuisploeg’ COVS Boxmeer/Cuijk eindigde in een remise. Ditmaal scoorden beide teams vier doelpunten. Opnieuw een domper voor Venlo. Op papier leek COVS Weert de underdog. Desondanks werd ook de derde wedstrijd gelijkgespeeld (3-3). Een hoge klassering leek na het derde gelijkspel op rij dan ook niet meer haalbaar. Ook voor COVS Oss/Uden was het toernooi min of meer gespeeld. In het vierde en laatste duel waren beide ploegen niet meer scherp en geconcentreerd. Dit leidde tot een open wedstrijd met veel kansen. Venlo verloor met 8-12 van het sportief spelende Oss/Uden. De optelsom van drie punten was helaas slechts voldoende voor een vierde plek.

We danken COVS Boxmeer/Cuijk voor de organisatie van het DK en feliciteren we het team met de overwinning op eigen veld. Weert wordt gefeliciteerd met het behalen van de Fair Play-prijs. Wij wensen iedereen fijne zomerstop en alvast veel succes en plezier in seizoen 2016-2017.