SVO Venlo prolongeert DK titel

Afgelopen weekend heeft ons zaalvoetbalteam de titel tijdens het DK in Reusel succesvol verdedigd. Er werden 12 punten verzameld uit 5 wedstrijden wat voldoende was om nummer 2 Weert voor te blijven. De top 3 werd verder gecompleteerd door de COVS Tilburg. Tijdens dit goed georganiseerde toernooi door de Scheidrechtersvereniging Brabant-Zuidoost was het Helmond dat de FairPlay prijs mee naar huis mocht nemen.

Wij begonnen het toernooi met een wedstrijd tegen Tilburg. Ondanks dat we met wat andere spelers waren dan de voorgaande jaren, speelden we deze wedstrijd op onze vertrouwde manier. Beginnend vanuit een goede organisatie en een snelle omschakeling, wisten we deze wedstrijd te winnen. Halverwege de 15 minuten ontving Geert de bal vanuit de keeper en wist wel raad met deze kans; 0-1. Aangezien er verder niet meer werd gescoord, werd dit ook de eindstand.

De 2e wedstrijd was tegen de COVS De Mijnstreek. Helaas kwamen we in deze wedstrijd met 0 – 1 achter. Gelukkig wist Tim na een assist van Marco de stand vrij snel gelijk te trekken. Niet snel hierna was het Marco die een intrap rechtstreeks in het doel van de tegenstander schoot: 2 – 1. Hierna kwamen er wat frustraties bij de tegenstander wat resulteerde in een rode (2x geel) en een gele kaart. Tegen de 3 tegenstanders was het uiteindelijk Sem die de 1 – 3 eindstand op het scorebord zette. Na een slimme korte corner van Teun kwam de bal via Marco bij hem terecht waarna hij de bal overtuigend in de kruising schoot.

Na een ochtend met 6 punten en een prima lunch, was de COVS Weert de volgende tegenstander. Weert begon beter aan de wedstrijd en kwam ook op een 0 – 2 voorsprong. Op de bank werden plannen gemaakt om het offensiever neer te zetten. Toen Marco na een goede actie van Margo de aansluitingstreffer maakte, kwam onder andere Teun als offensievere keeper het speelveld in. Niet lang hierna kreeg Marco de bal vanuit de keeper voor zijn voeten en schoot hij vanaf 20 meter de verdiende 2 – 2 binnen. Helaas was deze blijdschap van korte duur, want in de laatste minuut was het Weert dat de winnende scoorde; 2 – 3.

Door deze nederlaag wist de SVO Venlo waar ze aan toe waren. Ze moesten zelf blijven winnen en hopen dat Weert nog ergens punten verspeelde. Om te beginnen moest dan de COVS Helmond verslagen worden. Tijdens een sportieve wedstrijd lukte dit ook met 0 – 3. Het eerste doelpunt werd gemaakt door Jordy, die de bal vanuit de tegenstander ontving. De tweede Venlosche treffer werd gemaakt door Geert die een vrije trap van Marco tot doelpunt promoveerde. Het slotakkoord was voor Marco, die niet voor het eerst toesloeg na een voorzet van Margo.

Voordat we zelf aan de laatste wedstrijd begonnen, zagen we dat Weert punten verspeelde tegen Tilburg. Op dat moment wisten we dat zelf winnen van de COVS Brabant voldoende zou zijn om de dag als winnaar te eindigen. Makkelijk ging het niet in deze wedstrijd en het was aan een aantal goede reddingen van Tommie te danken dat het 0 – 0 bleef. Toen het 3 minuten voor tijd nog steeds 0 – 0 was, werden de plannen voor een ‘alles of niets’ weer doorgesproken en stonden de wissels al klaar. Tegelijkertijd was het Jordy die binnen de lijnen een mooie lange bal gaf op Marco, die alleen voor de keeper de bal op de borst aannam en al vallend de bevrijdende openingstreffer binnenschoot. Dit was ook de eerste en meteen de laatste treffer van de wedstrijd, waardoor we na afloop zeker wisten dat we kampioen waren!

Dank aan de Scheidsrechtersvereniging Brabant-Zuidoost voor de organisatie van dit zaalvoetbaltoernooi!

Bovenste rij (v.l.n.r.): Tim van Lierop, Marco Pennings, Teun van Oerle, Geert Cox, Yvo Bloemen en Tommie Colen
Onderste rij (v.l.n.r.): Sem Huizing, Margo Geurts en Jordy Hoebergen