NK-Veldvoetbal

Afgelopen zaterdag (22-juni-2024) vond het spectaculaire NK-Veldvoetbal plaats, georganiseerd door SV Helmond. Het team uit Venlo wist zich met een combinatie van spanning, sportiviteit en verrassende wendingen door de wedstrijden heen te slaan.

In hun eerste wedstrijd tegen Tilburg leek Venlo stevig in het zadel te zitten met een 3-1 voorsprong. Marco opende de score na een mooie steekpass van Jordy. Cyril volgde met een prachtig afstandsschot dat de tegenstander kansloos liet. Margo zorgde voor nog meer vuurwerk door direct na haar invalbeurt te scoren uit een counter, opgezet door een assist van Marco. Helaas wist Tilburg zich terug te vechten en eindigde de wedstrijd in de laatste seconde in een 3-3 gelijkspel.

De tweede wedstrijd verliep moeizamer, maar Venlo trok aan het langste eind met een 2-1 overwinning. Marnix opende de score op aangeven van Jeroen, waardoor de Brabantse krachten goed tot hun recht kwamen. De tweede goal kwam opnieuw uit een counter, waarbij Cyril de bal koel in het net legde na een perfecte pass van Marco. Een speciale vermelding voor Tommie, die door de tegenstanders uit Enschede werd geprezen als de “Venlose Casillas” vanwege zijn geweldige reddingen deze wedstrijd.

Dankzij deze resultaten wist Venlo zich te plaatsen voor de Finalepoule, waar ze twee spannende wedstrijden speelden.

De eerste wedstrijd in de Finale Poule was tegen Den Bosch. Ondanks een keeper die met zijn 2 meter nauwelijks onder de lat paste, wist Marco de 1-0 te maken met een schitterende vrije trap. Later in de wedstrijd schoof Cyril geniepig een balletje in de hoek, waardoor de keeper van Den Bosch voor de tweede keer werd gepasseerd. Deze 2-0 overwinning bracht de troffee binnen handbereik.

De laatste wedstrijd tegen Enschede zou de doorslag geven. Helaas trok Enschede aan het langste eind met een 1-0 overwinning dankzij een prachtig doelpunt achter het standbeen. Hierdoor moest Venlo genoegen nemen met een tweede plek.

SV Helmond, bedankt voor de geweldige organisatie van dit NK-veldvoetbal! En natuurlijk een speciale dank aan onze hulp uit Eindhoven, Jeroen en Marnix, voor hun sportieve bijdragen aan dit toernooi!