Lentetoernooi MZV

Afgelopen zaterdag toog een deel van het voetbalteam naar RKMSV in Meijel voor het jaarlijkse voetbaltoernooi van de MZV. Yvo Bloemen, Geert Cox, Paul Heijnen, Koen Lenssen, Steve Janssen, Bart van Teefelen en Remco Vervoort speelden mee, Sander Huijs was de coach.

Over toernooi kunnen we eigenlijk vrij kort zijn: we hebben meegedaan. Vooraf hadden we vrij hoge verwachtingen, aangezien we meespeelden in de recreatieve poule. Hier konden we niks van waarmaken. In de eerste wedstrijd tegen een team met zwarte shirtjes kwamen we niet verder dan 2-2, na 2-0 achter te hebben gestaan. De doelpunten werden makkelijk weggegeven. Door 2 eigen doelpunten van de tegenstander kwamen we toch nog op gelijke hoogte.

In de volgende wedstrijd tegen een team in het wit, met 1 speler minder, we speelden de gehele wedstrijd in overtal, presteerden we het om 3-1 achter te komen. Misschien moeten we toch een keeper in de goal zetten die daar ook in blijft staan. Leuk was wel, dat de tegenstander het presteerde om de bal door een open raam de kantine in te schieten. Als dit een bewussie was, dan moeten de clubs toch in de rij staan voor deze speler. Remco maakte zijn derde in de laatste seconde: 3-3.

De derde wedstrijd op het machtig mooie veld 4 was ook niet echt positief, we speelden wederom 3-3. Ondertussen was Paul Heijnen ons team komen versterken, hij had in de middag nog een finale nacompetitie gefloten. Dit was een welkome versterking aangezien Paul altijd wat toevoegt aan het team. Door zijn acties in deze wedstrijd hadden er eigenlijk verschillende spelers van de tegenstander van het veld gestuurd moeten worden, maar de aanwezige topfluitisten Ed Janssen en Hans Verheijen moesten in deze speelronde op een ander veld fluiten, waardoor wij het met het minder goede deel van het aanwezige scheidsrechterskorps moesten doen. Yvo, Paul en Geert zorgden voor 3 doelpunten.

De vierde wedstrijd van deze dag werd met 2-3 verloren. Wat we echter ook verloren was Paul. Met een ogenschijnlijk zware blessure liep hij ineens het veld uit. De coach riep nog dat Geert het veld in moest, maar Steve stond al in het veld voordat Geert ook maar kon reageren. Yvo kreeg ook nog een bal op een niet zo fijne plek, waardoor hij ook het veld moest verlaten. Koen en Paul zorgden in deze wedstrijd voor onze doelpunten.

In onze laatste wedstrijd tegen een of ander caféteam in een Ajaxshirt (wat dan wel weer logisch is) wonnen we nog met 3-1. Geert, Yvo en Bart zorgden in deze wedstrijd voor de Venlose goals. We speelden door dit resultaat helaas net geen finales. Wat in dit hele verhaaltje wel positief is, is dat Hans Verheijen onderdeel uitmaakte van het fluitduo van de recreatieve finale. Een ander lid van onze vereniging, Ed Janssen, was actief in de prestatieve finale. Is er toch nog iets positiefs op deze dag. Meedoen is belangrijker dan winnen, zeggen ze wel eens.

Aanstaande zaterdag deel 2 van de activiteiten van het Venloos voetbalteam, dan samen met COVS Helmond op het NK in Gorinchem.