Iris en Martijn over digitale themabijeenkomst

In de afgelopen weken heeft de KNVB digitale themabijeenkomsten georganiseerd voor haar officials. Wij vroegen onze leden Iris Exterkate en Martijn Janssen wat zij van deze online sessie over samenwerking vonden.

Waar ging het over / wat werd besproken?
We hebben een themabijeenkomst gevolgd van samenwerking en weerstand en agressie.
Bij de samenwerking werd er vooral gesproken over wat voor een afspraken jij maakt met je assistent-scheidsrechters en eventuele keepers/ aanvoerders.
Bij weerstand en agressie: wat is voor jou weerstand is en hoe kun je deze voorkomen.
We kwamen bij weerstand en agressie wel tot conclusie dat de mede bijeenkomst leden sneller een kaart zouden tonen dan wat we verwacht hadden.

Vond je het leuk en waarom wel/niet?
We vonden het wel leuk, hebben bij weerstand en agressie wat bijgeleerd hoe je juist niet moet handelen als je wordt aangevallen of wordt beledigd.
Bij de samenwerking vonden we het wat minder omdat er veel herhaling was en dat je daar ieder zijn eigen manier van afspraken maken hoort en er geen goed of fout is in wat je daarmee kunt.

Hoe was het digitaal?
Digitaal vond ik wel wat minder, je had niet echt goed contact met de mensen waar je in groepjes mee samen werkt.
Digitaal was wel een keer leuk voor de afwisseling omdat je steeds met andere mensen je in een groepje kwam te zitten.

Zou je het nog een keer online doen?
Ja, doe het 1x per jaar digitaal en 1x fysiek, dat zorgt voor de optimale afwisseling.

Op de afbeelding staan Martijn (midden) en Iris (rechts) naast Vince Wolters bij een oefenwedstrijd van VVV-Venlo O17.