Geslaagde avond scheidsrechterscoördinatoren!

Op 7 december organiseerde de SVO een netwerkbijeenkomst over verenigingsarbitrage. Zes verenigingen uit ons rayon waren vertegenwoordigd. Dit waren VV Belfeldia, SV Blerick, FCV Venlo, VV Helden, VV Kessel en Venlosche Boys. Het doel van de avond was om elkaar beter te leren kennen. En om van elkaar te leren. De aanwezige scheidsrechterscoördinatoren en contactpersonen arbitrage concludeerden aan het einde van de avond dat deze doelen ruimschoots waren behaald.

Op deze avond spraken we over successen en uitdagingen op het gebied van verenigingsarbitrage. Wat hebben de clubs al bereikt? En waar lopen ze tegen aan? Wat hebben ze nodig om verder vooruit te komen? Het sparren met elkaar was erg prettig. Het wiel hoeft immers niet opnieuw uitgevonden te worden. FCV Venlo gaf een presentatie over hoe zij het scheidsrechtersbeleid hebben ingericht. Hierop kwamen leuke reacties van andere clubs. Goede ideeën te over.

Uiteraard kwam het tekort aan scheidsrechters uitgebreid aan bod. De aanwezigen gaven aan dat er een belangrijke rol is weggelegd bij de ondersteuning van de clubs. Als netwerkpartij kunnen wij verbinden en kennis delen. Een mooie uitdaging waar we mee aan de slag willen gaan. De avond werd door alle afgevaardigden als zeer waardevol ervaren. In het april 2023 willen we daarom een vervolg geven aan de bijeenkomst. Alle scheidsrechterscoördinatoren en andere contactpersonen op het gebied van clubarbitrage zijn dan wederom welkom in Huize Unicum!