Geslaagd NK Spelregels

Op 29 juni namen wij deel aan het NK spelregels in Veghel. Na een dag vol spelregelvragen, behaalden we een prachtige tweede plek. Een resultaat waar we als vereniging trots op kunnen zijn. In het individuele klassement wist Steve zelfs een mooie derde plaats te veroveren.

Wij werden deze dag vertegenwoordigd door een team bestaande uit Steve Janssen, Sem Huizinga en Sander Huijs. Zij kregen ondersteuning van Margo Geurts als reserve en Yvo Bloemen als coach. Na een hartelijk ontvangst door de COVS Helmond, begon de dag met een schriftelijke ronde met diverse vragen. Na het invullen van deze vragen was het tijd voor een korte pauze, waarin gezonde discussies plaatsvonden en het team een positief gevoel had.

De volgende ronde was de beeldronde, traditioneel een ronde die vaak voor discussie zorgt. Hier wisten we gemiddeld 8 van de 10 vragen goed te beantwoorden. Hierna was het tijd voor de lunchpauze. Deze was goed verzorgt door de COVS Helmond.

Nadat de beeldvragen waren afgerond, was het tijd voor de mondelinge ronde. Steve beet namens de SVO Venlo de spits af. Met een vraag over de procedures van de doelschop, scoorde hij bijna de maximale punten. Hierna volgde Sem, die een moeilijke vraag kreeg over de in het spelregelboek genoemde voorbeelden van het vertragen van het spel. Hij gaf vele goede suggesties, maar helaas leverde de meeste geen punten op. Tijdens de laatste ronde was Sander aan de beurt, hij kreeg een haast ‘traditionele’ mondelinge vraag, die ook al tijdens het oefenen voorbij was gekomen. Deze leverde hem dan ook de maximale score op, een top resultaat.

Na de mondelinge vragen volgde de tweede ronde beeldvragen. Deze ronde was iets moeilijker, maar het team bleef positief. Na deze ronde werd de eerste tussenstand bekendgemaakt (zonder de resultaten van de schriftelijke ronde) en we stonden op een keurige tweede plaats, slechts 9 punten achter COVS Rotterdam.

De dag eindigde met een ronde quizvragen. Ook deze ronde ging, net zoals de rest van de dag, redelijk goed. Al lieten we op sommige vragen, wel een paar puntjes liggen.

Hierna was het wachten op de uitslag. Helaas dachten we even dat we 4e waren geworden, dat was namelijk zoals de uitslag in eerste instantie werd gepresenteerd. Gelukkig greep “De VAR” in, er bleek namelijk iets fout te zijn gegaan in de telling. In de juiste uitslag, eindigde wij op een verdienstelijke 2e plaats! Een resultaat waar we trots op kunnen zijn, als vereniging.

Tot slot willen we via deze weg COVS Helmond bedanken voor de uitstekende organisatie en RSV Rotterdam feliciteren met het kampioenschap.

Uitslag teams

# Vereniging Totaal