Fysieke finale pubquiz een succes!

Op 1 juli vond de finale van de bitterballenpubquiz seizoen 2020-2021 plaats. Voor het eerst waren we fysiek in het clubhuis weer voor een activiteit! Het was gezellig druk (op 1,5 meter afstand) bij de pubquiz!

Daphne Vermeulen, Pieter-Jan Janssen en Lidwien Hummelink, Ger Heijligers en Peter Kierkels waren de finalisten deze avond. Bijzonder dat Peter Kierkels aanwezig was, hij woont van alle leden die we hebben het verst weg en is secretaris bij de scheidsrechtersvereniging in Haarlem. Stuk voor stuk hebben onze finalisten hun finaleplek verdiend, door een vrijdagavond ronde van de pubquiz te winnen. Als beloning daarvoor ontvingen ze voorafgaand aan de finale een voucher, waarmee ze 3x een portie bitterballen kunnen bestellen.

De finale was spannend, alle deelnemers zaten uiteindelijk op 1 of 2 punten afstand van elkaar. Om 20:30 uur werd er gestart met de eerste vragen in de categorie sport. In elke ronde zat een vraag uit een eerdere editie van de pubquiz verstopt. Vaak werd deze vraag slecht gemaakt, waardoor de finalisten konden laten zien iets opgestoken te hebben van de eerste rondes. Zo werd er in de categorie sport gevraagd naar de naam van het scorebord bij het kaatsen (een telegraaf). Die vraag kwam in de december-editie al terug in de pubquiz. De meeste deelnemers waren dát overigens alweer vergeten…

De vragenrondes vlogen er doorheen, waardoor we al na een half uur klaar waren met de finale. De organisatie ging in beraad over de uitslag, de deelnemers en andere aanwezigen werden getrakteerd op bitterballen van onze nieuwe sponsor Cafetaria De Prins. De Prins zal volgend seizoen de prijzen voor de avondrondes sponsoren, welke dat worden houden we nog even geheim. Heel fijn dat Cafetaria De Prins dit wil doen! Als je ooit nog een keertje frietjes wilt eten en in de buurt bent, ga dan naar Cafetaria De Prins aan de Stalbergweg in Venlo. De bitterballen waren in ieder geval heerlijk!

De einduitslag van de finale van de pubquiz was als volgt: Daphne Vermeulen werd 4e, Ger Heijligers werd 3e en Peter Kierkels werd 2e. Zij kregen allemaal een prijs gesponsord door Keunen automateriaal. Hartelijk dank voor deze sponsoring! Pieter-Jan Janssen en Lidwien Hummelink wonnen al 2 avondrondes van de pubquiz en kunnen daar nu de finale van de pubquiz aan toevoegen! Van harte gefeliciteerd!

De pubquiz komt volgend seizoen terug, hopelijk in Huize Unicum! Meer informatie over wanneer de pubquiz weer gaat plaatsvinden volgt medio september. Alle mensen die ooit deelgenomen hebben aan de pubquiz: bedankt! Zonder jullie enthousiasme en deelname was het nooit mogelijk geweest om de pubquiz te organiseren! Klik onderstaande foto’s aan voor een sfeerimpressie van de avond!