Cursus verenigingsscheidsrechter

Maandag 11 maart 2024 starten we met de eerste cursusavond van de opleiding tot verenigingsscheidsrechter.

Doel van de cursus is om verenigingsscheidsrechters op te leiden tot gediplomeerd scheidsrechter. Tijdens de 4 avonden durende cursus leert een scheidsrechter de basis van het fluiten, leert hij/zij om te gaan met verschillende spelsituaties en komt hij/zij in contact met andere scheidsrechters, zodat er een kennisoverdracht ontstaat. Een KNVB-docent, vaak een (oud-)scheidsrechter die op hoog niveau gefloten heeft, neemt de cursisten mee in hun ontdekkingstocht om een betere scheidsrechter te worden. Als vereniging profiteer je hiervan, des te meer gediplomeerde scheidsrechters, des te hoger de kwaliteit van je arbitrage tijdens thuiswedstrijden en des te minder incidenten op de velden. Als gevolg van de landelijke afspraken in het Sportakkoord 2.0, kunnen we deze cursus gratis aanbieden aan scheidsrechters in de regio! Meer informatie over de cursus via deze link.
De cursus zal maandag om 19:00 uur in Huize Unicum (Leutherweg 188 in Venlo) starten. Overige cursusdata zijn maandag 8 april, maandag 27 mei en maandag 17 juni.
Als er binnen jullie vereniging nog mensen enthousiast zijn om deel te nemen aan deze cursus, laat het zo snel mogelijk weten!
Neem daarvoor contact op via voorzitter@svovenlo.nl