90-jaar weetjes

Een vereniging met zo’n rijke historie heeft natuurlijk topscheidsrechters in haar gelederen. Sins het ontstaan van het profvoetbal zijn er een aantal  van onze arbiters actief geweest binnen het profvoetbal. Allereerst is dit ere-voorzitter Jan de Haart die vrij snel na het ontstaan van de profcompetitie in 1954 ( eerste wedstrijd Alkmaar ’54 – Sportclub Venlo)  in deze contreien actief is. Vervolgens zijn het erelid Wiel Janssen en ere-voorzitter Sjraar Klaassens die op het hoogste niveau fluiten. Later neemt Ben Bettinger deze rol over. Nu hebben we nog steeds een geweldige ambassadeur in de persoon van Ed Janssen die we vrijwel wekelijks bij Studio Sport kunnen bekijken en dan zien dat het hem vrijwel altijd lukt om een puike prestatie af te leveren.