Venlo/Helmond pakt zilver!

Op zaterdag 17 juni is het Venlose voetbalteam, met aanvulling van een aantal Helmondenaren, naar Rotterdam geweest om een paar wedstrijden te voetballen. Na een voorspoedige reis kon er om 10:20 uur gestart worden met de eerste wedstrijd tegen Amsterdam. Dit was niet bepaald een succes, aangezien het spel van de Venlo/Helmondse spelers niet best was. De schade bleef beperkt tot 0-0, maar er moest een idee achter het voetbal komen, anders kon er na de poulefase al gedoucht worden.

In de daarop volgende wedstrijden liep de organisatie veel beter, wat resulteerde in overwinningen tegen Groningen 2 (2-0), Drachten (3-0) en Haarlem (1-4). Noemenswaardig moment was dat Marco een publiekswissel kreeg direct na zijn 2e doelpunt tegen Drachten. De begeleiding langs de kant was van mening dat je maar beter kon stoppen op je hoogtepunt.

Onze kwartfinale werd gespeeld tegen het sterke Deventer. Van deze sterkte was weinig te merken, aangezien we vrij snel op een 1-0 voorsprong kwamen door een doelpunt van Yvo. De 2-0 was de lelijkste treffer van het hele toernooi. Paul schoot vanaf een meter of 25 op doel, door een schijnbeweging van Yvo vloog deze zonder verder aangeraakt te zijn in het doel. Voor de vorm werd ook de 3-0 gemaakt, waarna de rem erop ging. De halve finale was bereikt.

In de halve finale moesten we tegen Zeeuws-Vlaanderen. Een tegenstander die op papier minder sterk was. We wisten deze wedstrijd vrij snel en eenvoudig te beslissen. Met 3-0 werden zij veroordeeld door de kleine finale, die ze wisten te winnen van het verrassende Nijmegen, waardoor zij derde werden. Wij gingen naar de finale tegen Boxmeer-Cuijk, die na strafschoppen Nijmegen wisten te verslaan.

In de finale kwamen we vrij snel en verrassend op een 2-0 voorsprong. Deze voorsprong hadden we uit moeten bouwen, daarvoor hebben we kansen genoeg gehad. Als je deze mist, treed er een oude voetbalwet in werking. We kregen de deksel keihard op onze neus, het werd 2-2. Ondertussen vond er nog een klein incidentje plaats waarbij een van onze spelers geel kreeg en een tegenstander met rood werd weggestuurd. Na het eindsignaal van de scheidsrechter moesten strafschoppen de beslissing brengen. Deze strafschoppen gingen jammerlijk verloren. Boxmeer-Cuijk ging er met het goud vandoor, terwijl wij met zilver achter bleven.

Al met al was het een geslaagde dag, een goed team, een prima toernooi en een prima resultaat. We hopen volgend jaar in Eindhoven wederom van de partij te zijn!