Venlo pakt de grootste beker!

Anthelme Brillat Saverin zei ooit dat je nooit meer moet spelen om winnaar te blijven. Dat de uitspraken van deze Franse politicus die in de 18e eeuw leefde niet altijd kloppen, bleek afgelopen zondag in Overloon. Onze voetbalmannen hadden blijkbaar nog nooit van deze man gehoord, want zij gingen toch weer de zaal in om de titel van vorig jaar te prolongeren. Vorig jaar wisten onze mannen in een ware thriller in de laatste minuten van het toernooi de titel in de wacht te slepen. Zou dat ook in 2018 weer lukken?

In Overloon kruisten de Venlonaren de degens met Weert, Helmond en 2x met Boxmeer-Cuijk, te beginnen tegen het tweede team van Boxmeer-Cuijk. In de zaal regende het kansen voor de ploeg uit Venlo. Binnen 5 minuten had er een 5-0 tussenstand in het voordeel van de Venlonaren op het scorebord kunnen staan. Gelukkig voor Boxmeer-Cuijk stond het vizier van Marco niet op scherp en was Geert vergeten om de dozen van zijn schoenen te halen. In deze wedstrijd moesten de mannen weer aan elkaar wennen, maar het liep steeds beter. Uiteindelijk wist Paul de ban te breken door de 1-0 binnen te schieten. Geert deed ook nog zijn duit in het zakje, waardoor 2-0 de eindstand was. Een prima start van het toernooi.

De tweede wedstrijd werd er gespeeld tegen het verrassende Helmond. Een goede ploeg met een aantal goede voetballers. Dit sterrenensemble gaat hopelijk weer een goede combinatie vormen met Venlo op het komende NK veldvoetbal. In deze wedstrijd hadden we het lang lastig tegen een goed spelend Helmond. Het duurde lang voordat de Helmondse verdediging geklopt kon worden, maar Marco wist uiteindelijk het netje 2 keer te laten bollen. Daarmee zette hij de 2-0 eindstand op het bord. Een goede uitgangspositie voor de overige twee wedstrijden.

Weert wist het ons in de derde wedstrijd in het eerste gedeelte van de wedstrijd lastig te maken en kwam zelfs op een 2-1 voorsprong. Na wat aanpassingen in het veld kon Venlo het tij keren, waardoor er uiteindelijk een 5-2 eindstand in het voordeel van Venlo op het bord stond. Geert wist een hattrick te maken, onder andere door uit een hoekschop de bal achter z’n standbeen in het doel te werken. Marco en Paul namen in deze wedstrijd de andere doelpunten voor hun rekening. Deze wedstrijd werd ontsierd door een aantal pittige overtredingen, maar onze mannen haalden ongeschonden het laatste fluitsignaal. Daar was ook wel alles mee gezegd.

In de laatste wedstrijd tegen Boxmeer-Cuijk 1 hadden we genoeg aan een gelijkspel. In de voorbespreking werd echter afgesproken dat we voor niets minder dan 3 punten zouden gaan. In het begin van de wedstrijd werd duidelijk dat Boxmeer-Cuijk het spel ging maken. Door gedisciplineerd vanuit de organisatie te voetballen wisten we ervoor te zorgen dat Boxmeer-Cuijk weinig uitgespeelde kansen kon creëren. Een enkele keer wisten ze er wel door te komen, maar in Koen hadden we een betrouwbare keeper in huis. Hij wist een aantal keren goed te voorkomen dat we op achterstand kwamen.

Geheel tegen de verhouding in kwamen we op voorsprong. Mark wist dat de keeper van Boxmeer-Cuijk vaak ver uit zijn doel was, waardoor hij een poging waagde vanaf de eigen strafschopcirkel. Via de lat en de keeper werd het 1-0 in ons voordeel. Boxmeer-Cuijk moest winnen om eerste te worden, waardoor we in een zetel terecht waren gekomen. In de omschakeling waren we dodelijk effectief. Mede doordat Boxmeer-Cuijk het hoofd verloor en meerdere kaarten pakte, konden we uitlopen. Paul en Steve scoorden allebei 2 doelpunten, Marco wist één keer op het scorebord terecht te komen. Uiteindelijk werd het 6-0 in ons voordeel. Na het laatste fluitsignaal konden de handen in de lucht, want Venlo mocht de grootste beker mee naar huis nemen. Een geslaagde middag, die hopelijk een goed vervolg krijgt op 20 januari op het Nederlands kampioenschap in Terneuzen. Ook hier gaan onze mannen hun stinkende best doen om hoge ogen te gooien. Bezoekers zijn van harte welkom in sporthal ‘de Vliegende Vaart’ op Vliegende Vaart 2 in Terneuzen.