Lid stelt zich voor… Twan Jansen!

Mijn naam is Twan Jansen, ben 55 jaar en woon in Panningen. Gehuwd met Marjon en wij hebben een dochter van 12 en zoon van 9. Ik ben werkzaam bij de politie Limburg-Noord en al geruime tijd werkzaam in een bureaufunctie, sedert dit jaar in Venlo.
Julian is keeper bij SV Panningen en waar ik mij altijd “ergerde” aan de scheidsrechters in spijkerbroek en gewone jas, meer coachend bezig met hun eigen team als op het spel lettend. Ik ben toen alle thuiswedstrijden van de F1 gaan fluiten en kreeg op een gegeven moment van Wilgert Janssen het voorstel om de BOS-cursus te gaan volgen. Op 14 mei mijn diploma behaald en meteen volop aan de slag gegaan bij SV Panningen, bij zowel de jeugd als senioren. Kreeg al snel het gevoel dat ik dit 30 jaar eerder had moeten gaan doen…
Afgelopen zomer heb ik een beleidsplan arbitrage voor SV Panningen geschreven in de hoop dat de huidige kwaliteit van de clubscheidsrechters verbeterd wordt en er nieuwe scheidsrechters vanuit de jeugd kunnen doorstromen. Mogelijk dat ik daar met ondersteuning van de SVO nog iets in kan gaan betekenen.
In de huidige competitie ben ik begonnen in de startersgroep en fluit senioren op zondag, met name reserve teams 2e en 3e klasse. Mijn doelstelling is om gewoon met plezier mijn wedstrijden te kunnen leiden en op welk niveau dit zal worden zien we wel. Daarnaast ben ik “vaste” scheidsrechter bij de E2, het team van Julian, en fluit geregeld de jeugd van SV Panningen als clubscheidsrechter.
De SVO heb ik ervaren als een leuke en gezellige vereniging met leden van jong tot oud. Iedereen is enthousiast en serieus bezig met zijn hobby en is altijd bereid om een vraag te beantwoorden. Voor een beginnend scheidsrechter belangrijk en ik ga ook iedere donderdag met plezier naar de trainingen!