In gesprek met… Wim Peijnenburg!

In deze rubriek interviewt onze eigen Piet Philipsen maandelijks SVO-leden. Deze maand gaat hij in gesprek met Wim Peijnenburg.

Wim Peijnenburg is geboren op 21 maart 1936 in Den Bosch en nu woonachtig in Venlo. Hij is gehuwd met Regie Lelieveldt en samen hebben ze twee zoons. Helaas is Wim tegenwoordig weduwnaar. Hij heeft gevoetbald als doelman bij RKVV Wilhelmina in Den Bosch, Quick 1888 in Nijmegen en Quick Boys in Venlo. Een andere sport die hij altijd graag speelde, is volleybal.

In verband met fysieke problemen werd Wim vanaf 1975 op 39-jarige leeftijd B-scheidsrechter. Dat betekende dat hij de ene zondag floot en de andere bleef voetballen. Na één seizoen besloot Wim echter om definitief voor de KNVB te gaan fluiten. Hij heeft zowel senioren als jeugd gefloten en vanaf 1997 is hij actief in het zaalvoetbal. Dat laatste doet hij tot op de dag van vandaag. Verder houdt Wim ontzettend van kaarten en wat knutselen.

Een hele mooie herinnering heeft hij aan de bekerwedstrijd Venray VR1 – Reuver VR1. De minst leuke wedstrijd was ook een dameswedstrijd. Bij Reuver VR1 – FC Gelre VR1 kreeg Wim een conflict met de clubassistent-scheidsrechter van de bezoekers uit het Gelderse Wehl. Deze assistent betrad het speelveld en gaf Wim een tik met de vlag. Hiertoe besloot Wim om de wedstrijd te staken.

Wim zegt de SVO een heel positieve vereniging te vinden. In het verleden bekleedde hij een bestuursfunctie bij onze vereniging. Anno 2019 is Wim nog altijd actief betrokken bij de SVO, onder andere als voorzitter van de clubhuiscommissie. Het is geweldig om te zien hoe waardevol Wims bijdrage is geweest voor de SVO en bovendien nog altijd is. Geweldig Wim, ga zo door!