In gesprek met… Koen Lenssen!

In deze rubriek interviewt onze eigen Piet Philipsen maandelijks SVO-leden. Deze maand gaat hij in gesprek met Koen Lenssen.

Koen Lenssen is 25 jaar geleden geboren in Venray en woont daar nog steeds. Inmiddels samen met zijn vriendin Daphne. Hij werkt als planner op het distributiecentrum van het Luxemburgse bedrijf Herbalive. Jarenlang was Koen actief als doelverdediger bij SV Venray, later zelfs als reservedoelman van het standaardelftal. Als selectiespeler was hij verplicht om in Venray E- en F-toernooien, tegenwoordig O9- en O11-toernooien, te leiden. En zo ging voor Koen het spreekwoordelijke balletje letterlijk rollen.

Als 17-jarige rondde Koen de BOS-cursus af, op aandringen van zijn vader, die ook scheidsrechter was. In eerste instantie floot hij wedstrijden bij zijn club SV Venray, maar omdat de doorgroeimogelijkheden binnen de club beperkt waren, besloot hij om het fluiten door te zetten als bondsscheidsrechter bij de KNVB. In het begin floot hij zowel jeugd- als seniorenwedstrijden, maar inmiddels is Koen ‒door positieve ontwikkelingen in zijn privésfeer‒ alleen nog actief op zondag. Koen hoopt met fluiten het hoogst mogelijke bereiken. Helaas helpt zijn lymphodeem (verminderde afvoer van lymphevocht) in het rechterbeen daar niet bij.

Koen spreekt nauwelijks van echte hoogte- en/of dieptepunten in zijn scheidsrechterscarrière. Buiten het fluiten om houdt hij van sporten zoals tennis en fitness. Ook is Koen een fervent SVO’er. Zo is hij bijvoorbeeld lid van het spelregelteam (Koen was individueel kampioen op het DK in 2017). Daarnaast neemt hij als doelman deel aan de voetbaltoernooien van de COVS. Hij is zelfs van plan om als penningmeester toe te treden tot het bestuur en verricht momenteel zijn toekomstige bestuurstaken met hulp van de huidige penningmeester Hay Bos.

Het lijkt erop dat Koen Lenssen zich helemaal thuis voelt bij de SVO en zo zien we dat graag! Gezien zijn leeftijd zal het scheidsrechtersvak hem nog veel moois brengen. Koen komt er wel, dat weten we zeker!

Koen (linksonder) is individueel winnaar van het COVS DK Spelregels in Zuid II.