In gesprek met… Jos Geybels

In deze rubriek interviewt onze eigen Piet Philipsen maandelijks SVO-leden. Deze maand gaat hij in gesprek met Jos Geybels.

In de zomer van 1955 werd Jos Geybels geboren in de befaamde Plank City, oftewel Tegelen. Het beroep dat Jos altijd heeft uitgeoefend, is de functie van praktijkondersteuner. Samen met zijn vrouw Nicole heeft hij drie dochters groot gebracht. Al vroeg in zijn jeugd verhuisde Jos naar Weert, alwaar hij zijn jeugdjaren doorbracht op de voetbalvelden van Wilhelmina’08. Op zijn 16e verhuisde de familie Geybels naar Sittard, alwaar Jos werk vond in een ziekenhuis. Zijn voetbalcarrière werd voortgezet bij Sittardia en in het voetbalteam van zijn werk. Dat was echter van korte duur, want opnieuw verhuisde Jos. Ditmaal naar zijn geboorteplaats Tegelen.

Na de hereniging met zijn geboorteplaats werd Jos voetballer bij de plaatselijke vereniging Tiglia. Ook speelde hij in de zaal bij Inter’80. Daarnaast floot hij regelmatig wedstrijden bij Sportclub Irene en bij zijn zaalvoetbalvereniging. Op zijn 36e werd hij benaderd door Piet Wilkes met de vraag of hij KNVB-scheidsrechter wilde worden. En zo geschiedde. Jos is een echte zaalvoetbalscheidsrechter en doet dat nog altijd met heel veel passie. Ook begeleidt hij andere scheidsrechters.

Voor zijn leukste zaalvoetbalwedstrijd reisde Jos af naar het noorden des lands. Zijn eindbestemming was Groningen: een retourreis van ruim acht uur. Een minder leuke wedstrijd kent Jos gelukkig niet. Hij stelt dat al zijn wedstrijden tot nu toe heel goed zijn verlopen. Dat is natuurlijk geweldig om te horen!

In zijn vrije tijd besteedt Jos graag tijd aan zijn hobby kaarten. Bovendien brengt hij veel tijd bij de hockeyclub door als kantinebeheerder en bedrijfsleider. Hij draagt de SVO een warm hart toe, maar spreekt wel de wens uit om meer aandacht te besteden aan het zaalvoetbal. We hopen dat Jos zijn geliefde hobby in de zaal nog lang kan uitvoeren en zien hem graag snel weer in Huize Unicum!