In gesprek met… John Ruinard!

In deze rubriek interviewt onze eigen Piet Philipsen maandelijks SVO-leden. Deze maand gaat hij in gesprek met John Ruinard.

In 1968 wordt John Ruinard geboren in Rotterdam-West. Daar speelde hij bij ‒hoe kan het ook anders‒ Sparta Rotterdam. In 1986 zag hij het voetballen als speler echter niet meer zitten. John besloot daarom scheidsrechter (en later assistent-scheidsrechter) te worden in district West II. Uiteindelijk verruilde John 010 voor het Limburgse Baarlo. Daar woont hij tegenwoordig met zijn vrouw Pascalle en drie kids, twee meiden en een jongen. In het dagelijks leven is John werkend als ICT’er. Ook houdt hij ervan om een lekker stukje te hardlopen en tijd door te brengen met zijn kids.

Als assistent-scheidsrechter is John actief in de top van het amateurvoetbal. Dit zijn vaak verre reisjes, maar dat ziet hij niet als een nadeel: “Je komt overal en ontmoet veel nieuwe mensen. Ook het spelletje zelf blijft prachtig.” In zijn vrije tijd is John nog meer betrokken bij het voetbal, namelijk als consul van VV Baarlo. De wedstrijd die de mooiste herinnering heeft achtergelaten bij John als scheidsrechter was de derby tussen Quick Boys en Katwijk, met ruim 15.000 toeschouwers langs de kant. Als assistent-scheidsrechter heeft de wedstrijd Achilles’29 – Katwijk om het algeheel landkampioenschap voor amateurs een speciale plek gekregen.

John Ruinard draagt de SVO een warm hart toe, omdat het een levendige, veelzijdige vereniging is met leuke mensen: “Je hebt er echt wat aan!” Mooi om te horen, John. Het is goed om je zo vaak in Huize Unicum te zien!

Op de afbeelding bovenaan staat John links. De assistent-scheidsrechter rechts is ook een SVO’er: Jan Vermeer.