In gesprek met… Huub Lankreijer!

In deze rubriek interviewt onze eigen Piet Philipsen maandelijks SVO-leden. Deze maand gaat hij in gesprek met Huub Lankreijer.

Huub Lankreijer, Venlonaar in hart en nieren, werd geboren op 8 september 1955. Hij is gehuwd met Marij en samen hebben ze twee kinderen en vijf kleinkinderen. Van beroep is Huub uitvoerder bij energiemaatschappij Enexis. Ook beschikt hij over een grote passie voor het voetbalspel. In eerste instantie als voetballer bij SV Blerick, waar hij vanaf de C-jeugd (Onder 15) tot en met de senioren speelde, later werd hij scheidsrechter. Vanaf 1976 bekleedde hij die laatstgenoemde functie ruim 26 jaar. Helaas moest hij de fluit aan de wilgen hangen als gevolg van lichamelijke klachten.

Leidinggeven zit in Huubs bloed: naast scheidsrechter zijn, was hij namelijk ook zeer betrokken bij scoutingvereniging Monseigneur Feron in Blerick. Bovendien werd Huub bestuurslid van de SVO in 1984, waar hij zelfs een tijd de titel ‘vicevoorzitter’ mocht dragen. Vaak was Huub de kartrekker bij innovatieve projecten binnen de vereniging. Zo nam hij de leiding op zich bij de renovatie van het clubhuis en was hij actief betrokken bij de oprichting van Vriendenclub Unicum. Tevens nam Lankreijer de organisatie van de sponsoring bij de SVO op zich en begeleidde hij twaalf jaar lang scheidsrechters. En dat is nog niet alles: Huub stelde geruime tijd SVO’ers aan bij oefenwedstrijden in de regio.

Naast het fluiten en zijn betrokkenheid bij de SVO heeft Huub Lankreijer ook andere hobby’s, zoals tijd doorbrengen met zijn kleinkinderen en – niet te vergeten – vastelaovend vieren met VG De Törvers. Huub heeft veel herinneringen overgehouden aan zijn periode als leidsman. Opmerkelijk is het dat hij de wedstrijd IVO – VVV’03, de gemeentederby, naar voren schuift als een van de mooiste herinneringen die hij heeft opgedaan. In deze wedstrijd ging namelijk alles mis: spelers, begeleiding en toeschouwers waren ontzettend boos op hem. Toch werd het die avond nog laat in de kantine van de Veldense club, doordat Huub zijn fouten na afloop ruiterlijk had toegegeven. Zo kan het dus ook! Echt nare ervaringen heeft Huub gelukkig niet meegemaakt op de velden.

Huub is nog altijd nauw betrokken bij de SVO. Zowat iedere donderdagavond is hij te vinden op ‘d’n Berg’. Hij vindt de balans tussen jong en oud een van de sterke kanten van de SVO en hij benadrukt dat het goed is om de jeugd te betrekken bij de vereniging. En daar is natuurlijk geen woord aan gelogen. We hopen een waardevol lid als Huub nog vaak te mogen begroeten in Huize Unicum!

Op de foto is Huub Lankreijer in actie bij de wedstrijd RKVVL – Almania, gespeeld op 24 april 1994.