In gesprek met… Hans Verheijen!

In deze nieuwe rubriek interviewt onze eigen Piet Philipsen maandelijks SVO-leden. Deze maand gaat hij in gesprek met Hans Verheijen.

Op 6 mei 1964 wordt Hans Verheijen geboren in Helden-Panningen. Hij is zelfstandig ondernemer en gehuwd met Claudia. Samen hebben ze twee zonen, Jari en Rens. Zijn voetbalcarrière begon bij RKSVM uit Meijel, waar hij als spits het net regelmatig wist te vinden. Door de paardenhobby van Claudia moest Hans zijn spitsenbestaan vroegtijdig beëindigen. Gezamenlijk besloten ze om hun vrije tijd te besteden aan de paardensport. Toen hun zoon Rens werd geboren, veranderde het leven van Hans en Claudia. Rens is namelijk geboren met een behoorlijke beperking. Om hem goed te kunnen verzorgen, werden de paarden weggedaan.

Na een paar jaar kreeg Hans weer meer vrije tijd. Hierdoor besloot hij op 42-jarige leeftijd de fluit op te pakken. Op zaterdag floot Hans jeugdwedstrijden bij voetbalclub BEVO uit Beringe en op zondag seniorenwedstrijden voor de KNVB. Voor Hans was het de eerste keer enorm spannend om een rapporteur langs de lijn te hebben. Tegenwoordig is er vooral sprake van gezonde wedstrijdspanning. Het leiden van de wedstrijd en het omgaan met spelers, teamofficials, bestuurders en dergelijken is de grote drijfveer achter Hans’ scheidsrechtersloopbaan. Als hoogtepunt herinnert hij zich een finalewedstrijd om promotie/degradatie in Heesch met zo’n 900 toeschouwers langs de lijn, die uitgerust waren met allerlei toeters en bellen.

Het niveau waar Hans nu op fluit ‒ZO-G met voornamelijk wedstrijden in de vierde klasse‒ vindt hij voldoende. Ook over de SVO is Hans zeer tevreden. Hij looft de leuke vereniging over de prima opvang in Huize Unicum. En die hechte band is wederzijds, want de SVO is ook ontzettend blij met Hans!

2017.04 Hans Verheijen II
Hans (rechts) viert zijn promotie op de openingsavond van de SVO afgelopen najaar.