In gesprek met… Geert Cox!

In deze rubriek interviewt onze eigen Piet Philipsen maandelijks SVO-leden. Deze maand gaat hij in gesprek met Geert Cox.

Geert Cox is op 5 april 1980 geboren in Meijel. Van beroep is hij logistiek planner. Hij is getrouwd met Pomme en heeft samen met haar twee jongens. Na tien jaar in Venlo te hebben gewoond, is Geert met zijn gezin teruggekeerd naar het oude, vertrouwde Meijel.

Tussen zijn vijfde en tweeëntwintigste heeft Geert altijd gevoetbald bij de voetbalvereniging van Meijel, RKMSV. Daar was hij ook enkele jaren jeugdleider. Hij miste als voetballer bij RKMSV echter de druk om te presteren. Toen zijn grote voorbeeld en dorpsgenoot Ed Janssen promoveerde naar de C-lijst, wilde Geert dit ook nastreven. Geert is toen jeugd en senioren gaan fluiten, maar stopte na een tijdje bij de jeugd. Dit had ermee te maken dat hij het verschil tussen jeugd en senioren te groot vond. Uiteindelijk realiseerde Geert dat hij het niveau van Ed Janssen niet kon bereiken. Toen hij zijn persoonlijke top had behaald, gaf hij daarom de voorkeur aan zijn maatschappelijke carrière. Door onder andere zijn streefgedrag heeft Geert heel wat bereikt als scheidsrechter.

Na afloop van seizoen 2016/2017 is Geert gestopt met fluiten, mede doordat Pomme in verwachting was van hun tweede kindje. Zijn prioriteit kwam daardoor steeds meer bij het gezinsleven te liggen.

Een wedstrijd die indruk op hem maakte, was bijvoorbeeld de zaterdagavondderby tussen SVC 2000 en EMS in Roermond, onder het toeziend oog van 1.600 toeschouwers. Ook de oefenwedstrijd PSV – MVV in het Philips Stadion zal Geert altijd bijblijven. De minder leuke wedstrijden die hij floot, zaten aan het begin van zijn scheidsrechterscarrière bij de lager geklasseerde elftallen met slecht ontvangst en slechte begeleiding.

Tegenwoordig is Geert vicevoorzitter van onze SVO en bemant hij de elftalcommissie. SVO-lid is Geert sinds 2002. Naast het voetbal is hij altijd in voor leuke gezinsactiviteiten, maar ook voor het werpen van de hengel en het fanatieke tafeltennissen met de collega’s op zijn werk. Geert beschouwt de SVO als een fantastische vereniging, waarin alle leden in hun waarde worden gelaten en open staan voor elkaar. Met zulke mooie woorden zijn we het uiteraard roerend eens. We hopen dat Geert zich nog lang actief blijft inzetten voor onze mooie vereniging!