COVS Boxmeer-Cuijk wint DK zaalvoetbal in Zuid II

Op zondag 6 januari organiseerde Scheidsrechtersvereniging Venlo en Omstreken (SVO) het districtskampioenschap zaalvoetbal voor district Zuid II. Rond 12:45 uur opende SVO-voorzitter Ger Heijliggers het toernooi in sporthal ‘De Korref’. Tussen 13:00 uur en 18:00 uur streden maar liefst zeven van de negen COVS-verenigingen van het district om de sportieve eer. Boxmeer-Cuijk won het rechtstreekse duel van Venlo met 1-4 en dat bleek uiteindelijk de beslissing om aan het langste eind te kunnen trekken.

In totaal stonden eenentwintig wedstrijden van twaalf minuten op het programma in de thuishal van volleybaleredivisionist Peelpush. Alle teams waren erop gebrand om te winnen. Dit kwam de competitiviteit ten goede en vroeg soms het uiterste van scheidsrechters Ger Vergoossen en Jack Billekens. Desondanks verliepen de wedstrijden zonder problemen voor de ervaren leidsmannen. Ook bleek meer dan eens dat sommige scheidsrechters hun voetbalkwaliteiten ernstig overschatten door kansen voor open doel naast te schuiven. Anderen overtroffen zichzelf daarentegen juist met goed teamspel, prima individuele acties en enkele knappe doelpunten. Tot welke categorie de verslaggever behoort, laat hij in het midden…

Opvallend was ook de deelname van veel jeugdige COVS-leden en de aanwezigheid van veel toeschouwers. Wellicht had dat te maken met de mooie prijzen die er te winnen waren in de tombola, die tot stand was gekomen door meerdere begunstigers en sponsoren. Omstreeks 18:00 uur werd de laatste wedstrijd van het toernooi, dat tot stand kwam door hoofdsponsor De Witte Hal, afgewerkt. Boxmeer-Cuijk en Helmond hielden elkaar in evenwicht, wat genoeg was voor de toernooiwinst voor de Oost-Brabanders. De Mijnstreek werd derde, net achter Venlo dat tweede werd. COVS Horst-Venray werd door de arbitrage verkozen tot meest sportieve ploeg van het districtskampioenschap, waarvoor hulde.

De Scheidsrechtersvereniging Venlo en Omstreken is dankbaar dat teams en supporters in grote getalen de weg naar Meijel wisten te vinden. Een speciaal woord van dank gaat ook uit naar de scheidsrechters van dienst en naar VCN-secretaris Pieter-Jan Janssen en Sander Huijs, die zorg droegen voor het wedstrijdsecretariaat. Op zaterdag 19 januari verdedigen regerend Nederlands kampioen Venlo en met Boxmeer-Cuijk de eer van Zuid II op het COVS NK zaalvoetbal in Den Helder.

Eindrangschikking
1. Boxmeer-Cuijk 14 punten
2. Venlo 13 punten
3. De Mijnstreek 11 punten
4. Helmond 10 punten
5. Roermond 7 punten
6. Weert 4 punten
7. Horst-Venray 0 punten

Daphne Design maakte foto’s tijdens het DK zaal, waarvoor dank!